2008-05-30

Lycka på landet

Att komma till landet efter en långfärds resa mot nattlig ro och lugn.
En lisa för själen.

En lisa. Har Lisa en lisa för själen. Det tror jag.

En lisa för själen är så enkelt som att hitta en redan kall Kilkenny i kylen.

Idag kom ett nytt barn till världen - igår ser jag på klockan - en Isak tror jag. Det verkar så, men det visar ju sig. Ett oskrivet blad, en Alldeles Ny Människa.

I en annan del av min vänkrets finns en konstnär som har 180 kronor kvar på banken. Och det är inte bra. Men målandet har startat. Jag vill göra något. Ska göra något.

Ute i hörnet återfinns en tredje vän, som kämpar för Livet. På vägen från Helsingborg till Landet knäppte jag radion på P2, en direktsändning av Förklädd Gud pågick. Lyssnade intensivt, förbi Sävsjö, upp mot Eksjö. Förbi Brudbadet.

Brudbadet.

Förlädd Gud är för evigt förknippad med just denne vän, som kämpar för livet. Tankarna gick till honom under hela Förklädd Gud. Inte odelat, det ska villigt erkännas, hade en väg att hålla, tankarna gav sig så klart iväg runt detta nav av kämpande.

För Liv.

En slags pånyttfödd neonatalism, eller prematurism. Vaddå Neonatal, det måste väl betyda pånyttfödd. Fattar noll, "On faites Googlez"...:-)

Inga kommentarer: