2007-07-05

Bönan, caféet i Lund byter ägare och namn

Piccolo heter Bönan numera. Fiket mitt emot Centralstationen i Lund. De säljer glass också, dock inte idag, det spöregnar. Lika bra ställe, nya kaffebönor tror jag. De är goda.

Ny ägare så klart, det ska dessutom byggas om lärde jag mig idag. Tog ett tidigare tåg idag för att just kunna bida min tid här, njuta just mitt lilla otium. Bara lite. Blöt som tusan, om benen.

Tågen pussade varandra på Helsingborgs Centralstation, alltså det var så här: Det var för få vagnar för resenärernas antal, så det kom två vagnar. Då pussades tågen liksom och kopplade ihop sig alldeles själva. Ingen smutsig man som hoppade kring med mystiska kedjor, styr-och-pys-grejjor utan de liksom körde mot varandra. Med gummiringarna runt tågkroppen.

Det var lite sött. Faktiskt.

Inga kommentarer: