2007-07-07

Utmaningar - visst om de kommer från rätt håll :-)

OK. Den är tagen
Vad gjorde du kl 08 imorse?
Sov
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Lyssnade på La fleur que tu me jete från Carmen
Det sista du sa högt?
Sa och sa...jag sjöng tillsammans med en okänd tenor utan text (i mitt fall) till
La Fleur...
Det senaste någon sa till dig?
Mummel - när jag drog täcket över en leende dotter som är lite sjuk.
Vad har du druckit idag?
En espresso, två koppar te, ett glas Retisina, ett glas rött vin
Vad var det senaste du åt?
Chauorce tror jag det stavas, Nä, det gör det inte! Den stavas Chaource har jag tagit reda på just. Men oavsett det så är det en vansinnigt god getost
Vad var det senaste du köpte?
Mat till landet.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vet inte, orkar inte gå och titta. Hemma är den grön tror jag.
Vad är det för väder hos dig nu?
Molnigt, men det är det väder det är. Inget att yvas över.
Godaste glassmaken?
Äpple-kanel hos Bosses Glass i Linköping, tätt följt av Pistache i Lumiere, nära
där vi är på somrarna i Frankrike.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja
Sover du tungt?
Ja
Drömmer du mardrömmar?
Nej
Trivs du med ditt jobb?
Ja
Favoritklädsel?
Jeans, t-shirt i olika färger och en skjorta. Går alltid i det inser jag...
Favoritlåt just nu?
La Fleur que....ledsen...men så är det. Poplåt vete fan.
Vad ser du om du tittar till höger?
EN IKEA-stol, en kudde, fin, noterna till Carmen...La fleur..ja, ni vet...
Vad gör dig glad just nu?
Mina närmaste vänner och att sonen kommit in på gymnasielinjen han satte som förstahandsval.
Vad ska du göra härnäst?
Svara på frågan om jag är höger eller vänsterhänt
Höger el vänsterhänt?
Ambidextrous - alltså bra på båda. Spelar kort vänsterhänt, skriver högerhänt, spelar gitarr (hjälpligt och inte alls publikt) vänsterhänt, skalar potatis vänsterhänt, tror jag, eller så gör jag inte det. Allt kommer sig av en tidig skada, då jag fick lov att använda vänsterhanden mer.
Humör just nu?
Mycket gott, i balans, stabilt.
Favoritgodis?
Mörk choklad, tillsammans med espresso, helst.
Kläder just nu?
Landetbrallor och reklamtröja (det står Microsoft på den)
Sommarplaner?
Ja, vi ska hit. Ingen kör-resa, dock besök av goda vänner. Vila. Landet. Fika lite mer på stan. Det VAR längesedan jag gjorde det faktiskt. Alltså så där "ledigt" fikade.
Hur många kuddar sover du med?
En, alldeles för ihopknycklad. Borde ha två, hos mamma får jag alltid två.
Spelar du något instrument?
Ja, trumpet
Morgon eller nattmänniska?
Natt , fast b-människa som omtyckt pekade på
Vad är viktigast för dig?
Oj, vill svara mig själv, men det låter så egoistiskt. Men jag svara det, det andra som är viktigt följer liksom av det. Hur jag mår. Så livet är viktigast för mig. Så är det. Livet. I vid bemärkelse. Och hos alla.
Är du kittlig?
Så ini bänken. Slår vilt omkring mig om någon kittlas.
Snarkar du?
Ja
Äckligaste insekten?
Vet inte faktiskt. Får fundera... fästing ligger bra till
Stökigt el välstädat?
Det beror på, det ska inte vara skitigt, när som helst ska någon kunna knacka på och säga hej. Och jag ska kunna säga "kom in".
Längtar du mest efter just nu?
Lugn och ro

Inga kommentarer: