2009-06-18

För 30 månader sedan...

För trettio månader sedan gick jag mot Kärnan i Helsingborg, funderade över var man ska äta när jag nu skulle vara i stan ett år eller så. Varje onsdag.

Svängde ut på gatan vid hotellet, och in på gågatan, kikade lite i affärer, passerade en rätt trevlig fransk restaurang med fransk meny. Getostsallad och potoatisgratäng med god stek. Rustikt och bra. Men, jag passerade den som sagt.

Samma öde fick den japanska restaurangen, den passerades. Ätit några luncher där, men den slår inte Thai Corner, i - som man förstår - hörnan. Några till restauranger passerades.

Kom ut på Mariatorget. Såg en restaurang, italienskt stuk, med rödvita dukar utanför. Tja...tänkte jag. Här kanske? Jo. Där kanske. Varje onsdag i stort sett har jag ätit där, sett personalen komma och gå. Hela tiden underbar personal.

Någon gång ska jag åka privat till Helsingborg och bara vara där. Och äta så klart där på de rödvita dukarna.

En av svarta ränderna ovan på fotot är "min", ljuset trillade en gång och åstadkom den. Det är den andra från vänster torr jag.

Inga kommentarer: