2008-03-29

Sökarkeologi II

Då och då är det intressant att studera hur folk hittar till den här sidan. Varje dag är det någon som hittar hit som sökt på "Rösten från S:t Anna" - och träffar Peter Johansson. Förvånande många söker på "Peter Johansson dokument". Jag undrar lite varför man lägger till dokument, eller är det någon sökmetod jag inte känner till? Aha...tror jag kom på lösningen nyss, sökningen är på "Peter Johansson dokumentär". Men "är" försvinner i internationaliseringen av söksträngen, ä ersätts ju med något, för oss, mer mystiskt.

Andra träffar kommer från "Jag var en vandrare", Beppe Wolgers underbara text som Göran Fristorp sjöng in för rätt så länge sedan. Fin text. Fin musik.

Igår en träff på favoritkonstnären Lars Lerin. Lite roligt, den har jag inte sett förut. Träffen alltså.

Det är samma träffbild som återkommer. "Jag var en vandrare" och "Peter Johansson".

Inga kommentarer: