2008-03-23

Ja, Ulla, jag kan betala min tv-licens

Som sagt, nej Ulla.
Men det beror inte på att det pågår kristen propaganda i varje program Jag tror inte jag hittar någon kristen propaganda i Let's dance? CSI? Morgonsoffan? Star Wars? Vad är en människa? Parlamentet? Stockholm Live? London Live?

Jag tror det är så Ulla...att man ser det man ser. Om man vill se det. Vill man irritera sig på att det är högerpropaganda så retar man sig på det, vill man reta sig på att det vänsterorienterad nyhetsrapportering på TV2 så gör man det.

Vilken koppling föreställningar om tv-programmens innehåll från en rad olika facetteringar har med tv-licensen har jag svårt att förstå.

TV-tittandet per se har ju en slags religiositet över sig.

Martin Lind välkomnade för några dagar sedan vetenskapen, så redan där är du tyvärr ute på din cykel och cyklar. Det finns liksom ingen motsättning mellan vetenskapen och religionen.
Ring CERN och fråga, du kommer att bli förvånad hur många fysiker som säger att de "Ser Gud" i bubbelkammaren.

Ulla, stäng av TV-n, ställ den i garderoben eller sälj den till grannen. Då behöver du inte betala licens för TV-n. Stör inte oss andra med ivriga påståenden om att TV-n är för religiös. Tilltaget liknar strategin och taktiken hos fanatiska religiösa grupperingar.

Att dessutom som van bibliotikarieassistent anföra endast två belägg för teorierna är futtigt. Knappt att betrakta som den vetenskap som hon säger sig ... ursäkta ... kan inte låta bli ... tillbedja. Futtigt. Det håller ju inte ens Spanar-kvalitet, som ju som bekant kräver tre belägg för sina spaningar.

Inga kommentarer: