2009-07-08

Lätt som en sommarfjäril

En liten visa sjungen av refrängsångerskan Helen Sjöholm. På någon av BAO-skivorna. BAO - Benny Anderssons Orkester.

Lätt som en sommarfjäril
så var hans första kyss.
Å ändå så tändes elden
som inte brann där nyss

Lätt som en sommarfjäril
lättare mot min hand.
Men vad visste jag om kärlek?
Jag visste inget alls.

Över staden huset förklarat ljus
när vi log och kysstes igen.
Och hans händer under min vita blus
fann sin väg och fullföljde den.

Jag känner ännu värmen
från den som fanns här nyss
så lätt som en sommarfjäril
hans allra första kyss.

Ödets kalla hand tar sitt grepp ibland
och en människa kramas ihjäl.
Och en annan står vid förtvivlans rand
med ett hopplöst sår i sin själ.

Jag känner ännu värmen
från den som fanns här nyss
så lätt som en sommarfjäril
hans allra första kyss.

Inga kommentarer: