2009-07-06

Jag vet inte vilken stad de är i...

men idag är det "Hemma hos mig halvåtta".

En person i sällskapet säger ditten och datten är så "2008". Eller det är så "2007". Men suck. Jag förstår inte. Jag förstår inte alls.

Vad refererar man till när man årtalsfixerar mat, företeelser, mode - eller ja, här kanske det går an. Det är nog just maten och kopplingen till årtal som är märklig. Pyttipanna är så 1945, eller oxroullader är så 1924.

Pizza är så 1957, det var väl ungefär då som Tore ordnade pizzan till Sverige. Det var i alla fall mycket tidigare än personen i "Hemma hos mig halvåtta" tror. Misstänker jag starkt.

Den här veckan är en gammal TV-kändis med men det är nog så att de övriga tre inte har en susning om det. Ardy. Ardy och Lasse. Var det väl ett tag, eller har jag drömt det? De var roliga. De var de, ska leta på youtube efter Ardy och Lasse.

Eller förresten, ska jag det, de är så 1966.

Inga kommentarer: