2009-07-07

Är på landet, och just ikväll

Det är inte utan att man nu undrar om Allsång på Skansen har lite konkurrens...det blir i alla fall lite liv tror jag i tv-sofforna. Det gör det. Krig och liv om vad det ska tittas på.

Det slipper jag. Det hade jag sluppit hemmavid med.

Jag monterar en grill inköpt på Clas Ohlsson samtidigt som Stevie Wonder sjunger underbart bra. Och någon som hette Mason spelte gitarr.

Det ör fullt med humor, anekdoter. Och ett kraftfullt tal från en pastor som tyvärr var tyst under rättegången. Alla andra tog nog ställning, mer eller mindre offentligt. Alltså inte offentliga personer, utan vi andra.

Jag har inga synpunkter på om Usher har glasögon eller inte, det har annars den så utmärkte Ronny Jönsson. Flams. Trams. Och ondödigt. Referera, tyck inte. Det passar sig inte. Det är i princip en begravning.

Slås av att jag aldrig aldrig sett så många proffs rörda på scenen.

En sak är säker. Han kommer att leva för evigt genom sin musik. Ja, jag vet att det är en klyscha. Men det är likväl sant.

Inga kommentarer: