2008-08-19

Kan inte låta bli detta...

De femtio värsta frågorna. Man kan få under en intervju. Jag börjar med de tio första.
1. Vilken gravsten skulle du välja? (sökte jobb som it konsult)
...och så var det afton. (Stulet från Gibran)
2. Är du klar över din sexualitet? (sökte tjänst som projekledare inom telekom)
Ja.
3. Vilket är viktigast för dig - din fru eller ditt jobb? (marknadschef)
Har en sambo. Och dessutom är det väl en balans som eftersträvas? Eller vad tycker du själv?
4. Skulle du kunna tänka dig att ha kjol på dig på jobbet en dag i veckan (frågan ställd till en man till en kvinna som sökte jobb som it-konsult/managementkonsult)
Förstår inte parentesen, det kanske ska stå "från en man". I så fall är jag inte kvinna.
5. Dricker du och i så fall varför? (hantverkare)
Ja. För att det är gott.
6. Vad använder du för preventivmedel? (kemist)
Inget. Kondom kanske förresten. Kom jag på.
7. På vilken sida av sängen tycker du bäst om att sova? (datautbildning)
Närmast dörren.
8. Äter du p-piller?
Nej.
9. Och hur mycket hade du tänkt dig gå ner i vikt? Hur ser din plan ut för detta?

Circa 20 kg. Genom att gå mycket, röra mig mer, tänkta på vad jag äter, simma.
10. Vilket parti röstar du på?
Förlåt? Vad sade du? Vilket röstar du på? Vet inte vilket svar jag skulle välja.

Inga kommentarer: