2008-08-23

De sista av de femtio.

40. Vem hatar du? (jobb som managementkonsult)
Livet är för kort för att gå omkring och hata någon.
41. Hur många fasta förhållanden har du haft hittills?
Tre. Eller fyra kanske.
42. Hur tror du att du kan handskas med alla turkar som tycker att du är blond och söt? (reseledare)
Som jag handskas med alla andra idioter.
43. Vad gör du om du inte får den här anställningen?
Går och fikar.
44. När hade du din första pojkvän?
Aldrig. Men flickvän hade jag vid femton.
45. Vad skulle ditt ex säga om dig om vi ringde och frågade?
Ingen aning. Ring henne.
46. Vilka droger har du provat? När jag svarade att jag inte provat någon alls ställdes frågan ”Så du har aldrig rökt en pipa hasch?
Inga alls. Om inte alkohol räknas.
47. Vad jobbar dina föräldrar med (31 åring som söker jobb som kvalitets/produktionstekniker.
De är pensionärer.
48. Hur har din barndom varit (sökte jobb som grafisk formgivare)?
Lycklig.
49. Vad har du som är fyrtio år att samtala om på kafferasten med någon som är tjugo?
Massor. Testa mig gärna.
50. Jaså du sjunger. Kan man få höra ett smakprov?
Nej, men du är välkommen på nästa konsert.

Inga kommentarer: