2008-04-09

Sökträffar III

Idag blev jag glad, någon har sökt på "Auden dikt på svenska". Dels blir jag glad för att någon söker på Auden, dels för att jag drar mig till minnes en polemisk utväxling (är det kankse en tautologi......nå...) i Computer Sweden för snart 20 år sedan. Jag skrev om att skolan borde ägna sig åt annat än att köpa datorer och beskrev hur jag letade en dikt på nätet.

Det tog en skribent fasta på, att det var nog "det enda jag sysslade med på internet" vilket mäkta roade mina kunder i IT-branschen. Som knappt hette det då. IT alltså.

Men historien upprepar sig. Dessutom tror jag inte sökmeningen är en särskrivning, om det nu intresserar någon mer än mig. Utan jag tror sökaren (googlaren?) vill leta efter WH Audens dikter på svenska.

En annan har sökt på "Förklädd gud youtube" vilket leder till eftertanke.

Inga kommentarer: