2007-04-13

Bortglömda texter på tågtoaletter

Texten

Toaletten får användas när tåget står på stationen

stod det på ett anslag på ett regionaltåg jag åkte i morse. Jag undrar hur gammal man måste vara för att förstå varför det står så. Det fanns ju en tid när fekalprodukterna spolades ut rätt ner på spåret. Jag var med på den tiden. Men jag minns inte hur gammal jag var när det togs bort.

Faschinerande.

Lika faschinerande möjligen, är det av män bestående sällskap i första klass som nu "har fredag". De är fem-sex "glada" män som diskuterar väsentligheter som att "man orkar inte laga mat på fredagarna så vi beställer alltid tre pizzor".

Hur många som bor i hanses hushåll avslöjar varken hans uttalande eller historien. Tänker inte fråga honom heller, han är för överförfriskad.

Hämtmat är bra, men jag skulle aldrig ha som regel att hämta mat varje fredag. Inte om jag MÅSTE. Ursäkta jag skriker.

Inga kommentarer: