2007-04-13

Dagens!

Dagens vill ha: Lugn och ro i den vagn jag åker i. Men mitt civilkurage orkar inte. Snart gör det kanske det.
Dagens klädsel: Jeans, mina nyinköpta Timerland. Fina. Blå skjorta med vit t-shirt under. Det är varmt idag.
Dagens smink: Inget. Nil. Niente. de Rien, nothing
Dagens frisyr: Nyklippt sedan några dagar, kort hår, lätt att duscha så att säga. Egentligen är det lätt att kamma snarare. Kom jag just på.
Dagens händelse: att solen skiner, och att en turne på fyra dagar är över. Roligt men arbetsamt.
Dagens låt: Det är nog Attitude Dance med Tower of Power.
Dagens planer: Komma hem, passera ett fik för att bara vara. Sedan grilla, hade jag tänkt. Men tåget är försenat så jag vet inte hur det blir med det.
Dagens saknad: Saknad. Ja. Jo. Visst.
Dagens dummaste: Oj. Det vet jag inte. Kanske de som sitter och skränar här och jag är dum som inte säger till. Det kommer snart, och jag lovar att det gör det, sexistiska kommenterer. Då kommer jag inte kunna vara tyst.
Dagens sjuka: Suck. Halsen inte bra än. Provsjöng lite på perrongen dock. Verkar kanske kunna bli bättre. Det är inte kroniskt i alla fall som jag ett dystert tag trodde.
Dagens drog: Nyinköpt Whisky när jag kommer hem. Kanske kanske tar jag en hutt på tåget. Men vi får se...
Dagens roligaste: allt skrattande på jobbet
Dagens favorit: Sonen. Han kom in, preliminärt, på den skola som han ansökte till. Tårarna trillade när han meddelade detta till mig. Gick på perrongen i Älmhult. Kommer aldrig glömma den känslan.
Dagens köp: En espresso, lite för lungo. Men helt OK.
Dagens godis: Äter väldigt sällan godis.
Dagens humör: På topp, stillsamt på topp. Lugnt på topp. Glad och nöjd.
Dagens ord: Himmelstalund (skolan heter så där sonen kom in)

Inga kommentarer: