2006-06-23

Är på västkusten, kom på det idag under ett samtal med en vän. Antingen är vi på ostkusten och är 2/12-dels smålänningar, eller så är vi på Orust och är 4/365-dels västkustbor.

Vi är också knappt 4% fransmän... 2 veckor av 52 veckor har vi tillbringat i Frankrike. De senaste fem åren...nå...det haltar lite... slår man ut det på hela mitt och vårt liv så...Men sedan år 2000...

År 2000 får beteckna ett slags avstamp. Millenieavstamp. Så löser vi det. 4% fransmän. 2/12-dels smålänning och 4/365-dels västkustbor.

Trevlig midsommar. Till 100%.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underligt...så har det alltid varit för mig likaledes...dels i Figeholm 1, 5 mil norr ovan Oskarshamn vid havet eller så i Lysekil...och naturligtvis här i Södertälje så ...men inte Frankrike, än...

linlasj sa...

Det var häftigt.

Jag undrar om det gemensamma nämnarna för min del är vatten, människor och livsstilen.

Det finns en essens av frankrike, nuvarande småstadsboende i 30 år, bakgrund från Rättvik i hjärtat av Dalarna, saltvatten, öppet hav eller snarare öppna landskap.

Och ett sant, innerligt intresse för andra människor, parat med en nyfikenhet på livets tillvaro.

Anonym sa...

låter gott tycker jag...