2006-05-01

Kassettbandsbotaniseringen fortsätter. 1987, den 18:e oktober. Gospelkonsert, Ad Libitum framförde, PA Sjöberg dirigerade. J Mann, Norman Luboff, fullsatt i någon konsertlokal oklart vilken. Det minns jag inte.

Men jag minns framförandet. Och nu kommer P2As röst ut genom högtalarna. Conny Nordquist omtalas av PA, körer kan se tråkiga ut på scen" säger PA. Och det staplas Negro Spirituals på varandra. Som de faktiskt "fick" kallas.

Jag minns när vi repeterade in dem. Jag minns min stämkamrats stures utläggning på sitt vis om Take me Back. Att man inte behöver sjunga bokstaven k i slutet på den frasen. Det ger sig liksom självt. Sa Sture.

Shadrack skall just framföras. Svårt, det minns jag. Men mycket bra. Och sedan nyskrivet av Kerby Shaw. Och gammalt, Luboffskt. Som PA var i ett nötskal, han tittade i backspegeln men glömde inte att för den skull se framåt.

Inga kommentarer: