2008-08-17

Personlighetstyp, inspirerad av Dexion

Barnsligt förtjust i tester. Så:
Min personlighetstyp:
Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa mig:
Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Lite träffande. Jag ÄR de facto konsult, jag är musiker (valde mellan musiken och matematiken, det blev det senare) och i någon mån artist.

Sociologiskt intresserad (Johan Asplunds ena bok är ett måste) och skådespelar ibland så att säga, präst var ett yrke mamma trodde jag skulle inneha - tiden är inte för sen än.

Entrepenör - det är jag redan.

Politiker, tack men nej tack. Diplomat, javisst, det var en karriär jag inte visste fanns trots att grannens son eller släkting var just det. I Tripoli. Så jag visste var det låg innan någon annan - i princip - visste var det ligger. TV-reporter - nej, men jag är mycket god vän med en sådan i princip och hon är faktiskt journalist. Och vansinnigt trevlig.

Lärare - ja, vikarierade som det under en tid - springvik - och det var roligt. Inspirerande men energikrävande. Funderar på det jämte präst som pensionärsyrke.

Måste leva mitt liv i enhetlighet med mina värderingar. Jomenvisst. Men det kommer man på under senare åren av livet.
Att det var det man skulle gjort. Tidigare. I livet. Glad att jag kommit på det för några år sedan.

Psykolog. Det skulle jag blivit. Det är en sanning som är sann.

Inga kommentarer: