2012-03-16

Det har gått bra länge tycker jag.

Telefonen pajade, eller ja, strunt samma. När telefoner pajar måste man lägga - jag gör det i alla fall - återställa den från en kopia som man borde gjort oftare.

Sitter nu och rensar lite gamla nummer, en del personer jag mött som http://www.blogger.com/img/blank.gifjag vet bytt stad eller telefonnummer. Eller i vissa fall land. Rensar sådana kontakter som jag inte kommer att ringa, och ringer de så hör man ju vem det är vanligen.

Så dyker det upp, min kompis telefonnummer. Det gick OK. Sedan lite längre ner i listan över telefonnummer står det ett enda ord. En enda rad.

Pappa

Tillsammans med "For Good" från Wicked i lurarna gick det inte längre, tårarna bröt fram från sitt gömsle. De har legat latent och igår var ingen bra dag, rent generellt. Då kikar de fram.

Det är väl som det ska vara. Snart ett år sedan nu. Som då, låter jag "Pappa" vara kvar som telefonnummer ett tag. Tills jag tar bort det igen.

Inga kommentarer: