2008-06-20

Klart att en kulla fixade nej-rösten

Det är ordning på dalfolk, de tycker inte om makten som missbrukas. Det har hänt förr i historien...och nu igen.
Sände nyss nedanstående mail till hennes maillåda.

Reportrar utan gränser ska få pengar i stället föreslår hon. Jag vet inte jag. Blommor är ju blommor.

IT-företagen flyr Sverige, och det är inte hot, det är löften. Maud, tack för att du befrämjar företagandet i Sverige. Tusen tack.
Nu ska jag läsa Correns ledare om FRA-eländet. För ett elände är det, det visste alla. Det visste vi, det visste du, men inte Maud och Fredrik. De ägnar sig åt tokerier. Men inte dalkullan Camilla. Så klart.

Det är ordning på dalfolk.

Subject: Röstade inte på alliansen
Men på dig kan jag rösta.
Och det lovar jag.

Sänder en virtuell ros, eftersom det inte släpps in fler blommor till dig. Varför skola blommorna offras på demokratins altare. Det finns ingen anledning till det.

Heder åt dig!
Och tusen tack för att du stod emot partipiskan. Vilket ord förresten.

Partipiska. Usch.

Den borde tas ner från det ställe där den hänger.

Inga kommentarer: