Värst vad det skrivs om Fejjan, twitter och ditten och datten i media. Senaste gången jag läste något som var direkt felaktigt var i onsdags. I Extra. Där stod att läsa att twingle var en sökmotor för bloggar. Inget kunde vara mer fel, och eftersom Twingle har sitt säte - även juridiskt misstänker jag - i Linkeboda så måste ju en tillrättavisning ske.
Vad twingle är? Tja, kolla på siten och döm själva. Jag har en teori, men den är inte färdigknådad än.
Sociala media ökar, vad kan det bero på? Jo, min teori där är att nu har företagen dragit vidare på tåten som altavista startade en gång i tiden. Altavista - en föregångare till google - tjänade pengar på...ja vad då? Google följde altavistas spår, så därför finner jag altavista intressant.
Annonser? Nej, eller kanske lite pengar. Men inte det mesta. Altavista tjänade pengar på att sälja vad folk sökte på. Inte nerbrutet per individ utan vad "folk" - med internet då på den tiden - sökte på. Gissa om marknadsförare är intresserade av det!
Sociala media är likadant. Varukorgsanalys - googla gärna - används nu i andra sammanhang än vid köp av böcker på nätet.Nu ska jag tänka klart...sedan skriver jag mer...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
http://www.vernaallee.com/ har varit med länge...
Scrolla ner till sociala nätverk på den här sidan: http://hem.passagen.se/lilsollo/
Skicka en kommentar