2008-04-09

Fiket i Lund

Man kan tycka det finns några att välja på, men det tycker inte jag. Det finns bara ett. Det hette Bönan när jag började fika här, sedan Paganini har jag för mig. Det hette det så kort tid att jag glömt. Nu heter det Hello! och det är väl gott som något.

Det var väldigt vad det gick förbi vackra kvinnor idag...glömmer bort vad jag ska skriva. De är dock inte barbröstade, möjligen beroende på att det inte är så varmt, eller på att detta inte är ett badhus... Läser i Sydsvenskan att Gösta Ekman ska bli humorprofessor. Det låter roligt.

Kanske många av landets professorer skulle gå en kurs för honom? En timme eller så, kanske. Tänk att få Gösta Ekman som lärare i en timme. Han är intressant bara att titta på, och sättet han svarar på frågor är intressant. Han dröjer liksom kvar lite vid frågan och tar sedan sats. Se bara hans svar på frågan hur han tror det kommer att bli: "Jag kastar mig in i detta med intill rädsla gränsande entusiasm".

Humor är alldels för allvarligt för att företrädas för vem som helst. Så det är inte alls skrattretande att Gösta Ekman är professor, vilket han anför som en teori.

Det är välgörande att läsa andra tidningar än DN och Corren dessutom kan man konstatera. Men det förvånar väl ingen.

Inga kommentarer: