2008-04-17

Amarone och landet

Det låter som en boktitel, eller en film. Kärleken till landet, liksom. Amarone måste ju ha något med kärlek att göra. Hann precis hit idag innan solen gick ner, så jag såg strålarna delas mellan skogens träd in på tomten. Sedan gick den ner, och nu är det dags för månens sken. Kollar på den då och då.

Tittat på spännande "Brottet", den danska serien på tv 1. Bra, så klart, den är ju dansk höll jag på att säga. Och sa det, eller skrev det. Vem sjutton är det? Som är boven? Det vet man inte, och så är det paus på grund av VM-hockey nästa torsdag. Suck. Dubbelsuck om man säger hockey förresten, vi lämnar det. Det blir som det blir.

Det slår mig att vinet borde heta Amorane om det skulle ha något med kärlek att göra. Hur ska man få ihop DET nu då...inte vet jag. Googlar lite...

Under tiden jag googlar kommer det Eldorado på P2. Märkligt. Man slängs tillbaka 30 år eller mer. När Eldorado viskade i natten för att sedan skrika rakt ut. Varje gång, det enda som var irriterande med dem. Faktiskt. Var på väg att skruva ner - ja, på landet gör man det ingen fjärr - volymen på radion. Hade lyssnat på något klassiskt på P2.

Googlandet gör besvikelsen total. Amaro betyder...håll i er...besk. BESK! Av alla ord. Bland alla "Alla älskar Amarone" hittar man liksom att det betyder besk.
Beska droppar är visserligen gott, tycker alla tenorer, man lär sig tycka det...

Besk.
Får fundera frenetiskt framåt på det.

Inga kommentarer: