2007-01-04

Det byts på jobbet. E-posthanteringen. Fy tusan. Man baxnar, tar sig för pannan och våndas. Varför ska vissa enkla saker vara så hilma, eller rättare sagt göras så himla svåra.

Och visst. Det finns säkert fördelar med viss funktionalitet. Men så låt mig upptäcka dem då! Via en demonstration av fördelen med gadgeten nummer fyra, och inte som nu genom att överlistiga 30-minusare "säljer in" gränssnitt jag inte vill ha. Till och med som faktiskt VET att jag inte vill ha.

Dessutom blir man mörkrädd när man ser underskrifter i stil med "supportavdelningen". Och allt de hitintills gjort är att komma med så divergerande
information att man inte vet åt vilket håll man ska springa. Det kallar jag inte support. Men men, det har prefixet internt...och det tror man att det går att sköta med hand modell vänster.

Vore det en orientering för folk med dåligt lokalsinne - till den gruppen hör jag - skulle jag liksom fatta. På ett sätt. Alltså, det känns som om man har en TV-kamera någostans riktad emot sig, och Lennart Swahn kommer straxt ut ropandes "Nu du! Lurade vi dig allt. Ha Ha Ha Ha. Tryckte du på DEN knappen!".

Sedan får man blommor.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag fattade först ingenting. Sen fattade jag litegrann. Och konstaterar: helt underbart skrivet. Frustrerad. Irriterad. Och fullspäckad med humor.

Lovely.

linlasj sa...

Jo...det är lite spacat...vet det. Men lät det stå kvar. Referensramen är jobbets. Och det innefattar ju en del tyst kunskap...liksom. Men frustrerad. Rätt. Irriterad. Rätt. OCH Humor. Rätt igen.

Tack

Hans Lundgren sa...

Fattar inte heller - vad är en gadget?
/H

linlasj sa...

Gadget är engelska, eller amerikanska, för "grej" inbillade jag mig. Men på ett annat språk. Och i detta sammanhang helt fel skrivet.

Men jag låter det stå kvar.