2020-05-20

Tanken mamma var att jag skulle spela trumpet för dig vid din grav idag

Nu blev det inte så. Grannarna fick höra lite spridda toner från trumpeten och mindre spridda toner från diverse arior från olika operor.

Tänkt på dig hela dagen. Från och till. Närvaron är påtaglig annars också men speciellt idag på din 100-årsdag. Som jag hela tiden sa till dig att du skulle uppleva.

Jag upplever den mamma. Den är milt sagt annorlunda. Men den är och alldeles underbar.

Jag hittade kortet på mig taget i Rättvik på mig när jag hösten 1976 åkte till Linköping och blev faktiskt kvar där. Erkänner nu att du tvättade åt mig i ett helt år...nu skäms jag över det...men inte då...Bertil lärde mig tvättstugans hemligheter men också en del hemligheter om mig själv jag inte visste.

Men idag mamma, är det din dag. Den här dagen kommer alltid att vara det.

Kram mamma. Du är bäst. Det är se'n gamma't.

För det vet man.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh. Fint skrivet Lasse 😍😍

linlasj sa...

Tack!