2011-07-17

Eftersom jag har en lapp om det...vaffönte.

Den finns säkert på begravningsbyråerna när det är dags. För mig. Det finns många rubriker, bara det är nedslående. Faktiskt. Men nödvändigt antar jag.
Den dödes önskemål
Begravning gärna i kyrkan. Tror på kärleken mellan människor, låt oss kalla det - i den här delen av världen - Gud.
De efterlevande'
Inte begravning i enskildhet. De som vill ta avsked ska få ta avsked. Så fungerar det ju. Tycker jag.
Barn är så klart välkomna.
Bisättningar och att se den döde
Det gör ni som ni vill med.
Val av kista och urna
Tja. Svårt att veta. Välj någon ni trivs med. Samma sak med urna. För brännas ska jag. Har inget emot det.
Klädsel i kistan
En gant-skjorta, gärna färgglad, jeans. Blir bra. Helt ok för min del. Lägg med något ni tycker blir bra. Inte trumpeten dock. Den kan ni sälja.
Dödsannons och tillkännagivanden
Corren - om vi bor i Linköping. Given. Dalarnas tidningar kanske. Falu-kuriren kanske räcker. Om någon skriver en nekrolog vore det roligt att läsa den innan jag är död.

Det får räcka, det är tre sidor till...tar dem pö om pö.

Inga kommentarer: