2009-01-18

Ingen Lerin-utställning blev det för mig

Det är ju liksom som det är ibland, men inget hindrade mig faktiskt. Eller ja, jo, kanske lite. Hade planer på att ta ut mina SJ-poäng och resa. Men det gick inte att beställa sådan resa med kort varsel. Verkar det som. Märkligt.

Skrev till SJ och frågade via deras webb-plats, svaret som kom var också märkligt. "Var snäll och ring oss". Eh. Jaha. OK.

Ingen Lerin i år då. Men, som en god vän sa "han lever ju än och det kommer fler tillfällen". Så sant så sant. Det ironiska är att jag ska till kungliga huvudkommunen nästa vecka. Båda utställningarna som jag vill besöka har då precis stängt - den andra var "Lura Ögat". Attans.

Läste att partikamraterna skyllde på Anna Lindh när USA och andra kritiserade egyptiernas utvisning som blev omskriven. Ruttet. Genomruttet.

Läste också Nicklas Ekdahls kolumn idag i DN. Bra skrivet, väldigt bra skrivet. Att man inte i affekt lämna en debatt som arbetsmarknadsministern gjorde, att man inte kan säga skitår om man är arbetsmarknadsminister. Och tänk, jag tror det är huvudet på spiken när Ekdahl skriver att Littorin hade en bra strategi för en högkonjunktur men nu har han ingen. Ingen alls.

Inga kommentarer: