2007-02-24

Kulturrådet borde få sig inte en känga utan en hel skofabrik med kängor. De drar ner för länsmusiken i Sverige, tre procent.

Vilka drabbas tror ni? Jo, ungdomsorkestrarna så klart. Vi, i Sverige, vill tydligen ha unga människor oorganiserade, marginaliserade och inympma en känsla i dem att de minsann inte betyder något. Inte ett dugg, ingen skugga faller över de länsmusikförbund som drar ner.

Någonstans måste det dras ner, sänker man min lön med 3 procent måste jag dra ner. Men jag skulle inte dra ner på att handla en CD-skiva som får mig att känna mig lycklig, tillfreds eller bara varm.

Jag skulle heller inte avstå från att titta på en DVD jag köpte under de glada dagarna när jag hade råd, då min lön var 3 procent högre. Inte heller skulle jag avstå från ett teaterbesök på Cats, jag skulle äta gröt, gröt och vatten till under fyra veckor. Njaa...det kanske jag inte skulle men det är en annan historia.

Inga kommentarer: