2009-01-25

Grått lite här och var

det konstaterade en god vän och jag för några timmar sedan. Men det borde gå att påverka tyckte vi, sms-samtidigt. Vännen med en promenad som för att betvinga det gråa kan man kanske tro - jag vet inte. Jag tog det grå med mig till landet och sitter där just nu. Med eld i spisen, och öl i glaset. Snart ska jag sätta på ugnen för att däri lägga lite potatis. Och palsternacka tror jag bestämt att det blir med.

Läser och begrundar DN. Intressant som alltid, SvD har vi just nu hemma och gör en paus i DN. Men jag vet inte...DN är nog kanske lite aningens bättre.

Sverker slutade i Domkyrkan idag, som präst, ska vidare till annan ny kyrka. Det var lite sorgligt, det var det. Men det blir nog bra det med. Så många i kören har jag aldrig sett förut, knappt 100 tror jag.

En väns kompis tipsade om personlighetstest, sådant kan jag bara inte låta bli...det roliga är att bland de yrken som föreslås kan jag tänka mig 90% eller så av dem. Funderat på flera av dem faktiskt. Och är ju ett av dem.

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Inga kommentarer: