2007-07-23

Vettvillingar, vad ska man göra med dem?

Alltså, jag har säkert sagt det förut men säger det igen, vad är det för FEL på folk. http://www.corren.se/archive/2007/7/23/jasmay6ijvvjzgn.xml. Flickan var i ett "hjälplöst tillstånd" då våldtäkten skedde. Jag är en väldigt fredlig människa, jag är i princip emot våld i alla dess former och förstår samtidigt att jag inte kan, eller snarare kunde göra, vapenfri tjänst. Klarar troligen inte att ge, på den tiden, rätt svar för att få vapenfri tjänst.

Om någon i min närhet drabbades av denne artonåring så skulle just sagde artonåring också drabbas av ett av mig tillfogat hjälplöst tillstånd. Samtidigt vet jag att jag inte skulle göra honom ett dyft om tillfälle gavs. Men artonåringar, och andra vettvillingar, ska veta att det finns män därute, som skulle bli jävligt förbannade. Och då vore det bra för artonåringar eller andra vettvillingar om polisen fick tag i dem först.

Fy fan vad vidrigt detta är, det berör mig VARJE gång jag läser om det, VARJE gång är det en tjej som blivit drabbad av en galning, en pojke som inte tänker, som inte bryr sig om en annan människa. Fy tusan.

Maktlös, så känner jag mig.

Om det är något som ska läras ut till uppväxande män så är det att värna människan, och speciellt kvinnorna. Inte för att kvinnor på något vis är ojämlika, utan för att det finns anabola stereotyp-typer därute som gör kvinnor illa. Det är hos männen och oss män som säger ifrån det bara måste börja.

Inga kommentarer: