2006-11-07

I lördags avvisades tre demonstranter

I lördags hände det!

På Nygatan. I Linköping. Polisen avvisar tre demonstranter.

Jag borde vara glad över att det hände, det är jag nu inte. Jag är oroad. För demonstranterna skanderade inte. De mässade.

De mässade om djurens rätt. Och på banderollen stod det "Fram för ett pälsfritt Linköping" eller något ditåt. Det var tre unga tjejjer. Utanför en butik, som såvitt jag vet inte säljer pälsar, stod de.

Tre unga tjejer. Kanske din och min dotter om ett tag.

De starka poliserna kom, de avvisade de tre unga tjejerna. Jag pratade med tjejerna och undrade vad farbror polisen sagt. Farbror polisen hade sagt att hade man inte tillstånd så fick man minsann inte stå där och mässa om pälsar, och så.

Basta.
Det sa' Polisen till tjejerna.

Tjejerna masade sig iväg.

I andra demonstrationsfall är det tyvärr polisen som masar sig iväg.

Det är det som oroar mig.

Inga kommentarer: