2015-03-30

Intervju eller audition det är inte frågan. Som jag ser det...

Alltså jag vet inte jag...sett annonser på stan.

Om att man anställer folk. Och då blir man kallad på audition... under mina fyrtio år som konsult har jag stött på människor, fantastiskt kunniga människor som aldrig aldrig gått på en så kallade audition.

Är det en idol-kultur, och en utröstande Robinson-kultur vi går in i?
Snart kommer väl en intervjuform som heter Paradise Hotell: Man slänger in alla kandidaterna på ett hotell och studerar hur det interagerar och anställer de som...ja...de som vad då?

De flesta arbetsuppgifterna saknar en scen.
När arbetsuppgifterna är klara fås inga applåder.

De flesta arbetsuppgifterna är inte extroverta, de är faktiskt ett malande på kammaren, eller i cubiclen, eller i kontorslandskapet.

Alltså jag vet inte jag. Intervju-formen audition...är den så lämplig då?

Om man nu inte söker personal till Lollo och Bernie, eller till underhållningen på Vings hotell.

Då passar den. Så klart.

Inga kommentarer: