2012-11-04

Kulturpolitik och lövkrattning

"Jag går ut och krattar löv, sitt du inne och skriv om kulturpolitik". Det är de enkla uppgifternas dag idag, en aktivitet står i InBoxen, eller ja, kanske BackLoggen "skriv om kulturpolitik".
Hmpf.
Vad gör en tekniker då? Hen går till källorna. Eftersom jag är på landet låtsas jag detta vara en skrivmaskin och jag tar fram en sliten MEDIA; Kat-Lat. Slår upp kultur... Hmm...av ordet odla...har jag inte skrivit någon för längesedan om kust kunskapskultivering. Alltså odlandet av kunskap på ett företag.
Jo, banne mig, och den finns på LinkedIn. Spännande. Nå, nu är jag tillbaka från uppdateringen av det dokumentet...:-)

I MEDIA från 1979, Lotta fick den 1982, då...då var ju jag rättviiiiiikare!!! Meeeeen Guuuud. Vad gjorde jag då, få se, fram med räknaren...1982 minus 1957 det blir det blir...25 åååååår. Aha. Det var den tiden då ja. Min kulturminnen var då Spåmans, LiTHE Blås, LiHkören - som Linköpings Studentsångförening hette då, Björbobandet, Symfoniorkestern i Rättvik med 67 takters paus och ett TUT i trumpetstämman... Nå. Nog om det. Tillbaka till MEDIA. Kultur - av latin cultura...mm..mm...

  1. Odla alltså. Det har jag ju redan sagt. Uppodling av jord
  2. uppfödning av djur
  3. Det sätt på vilket mänsklig liv och mänsklig verksamhet gestaltas inom ett visst geografiskt område under en viss historisk period. Kasching! Där var det. Det finns två till. 
  4. Den sektor av mänslig verksamhet som omfattar bl a konst (i vidsträckt mening), religon och vetenskap. Nämeeeeeeeeen. Det är ju DET vi talar om också. Och sist 
  5. Mera vardagligt: skolning, förfining, "folkvett". 
Jaha. Då får man fundera då. Vad politik är har jag ett hum om. MEDIA ger heller ingen information, uppslagsorden är ...politisera, politiska partier (se lexivision nästa uppslag), politruk, Polk James... Nähä.

Nå.

Inga kommentarer: