2008-05-27

Sisdär en 22 000 kronor har de fått ihop.

Som stöd till fildelaren. Man kan stödja på http://fildelaren.phpnet.us/ om man vill.

Lite märkligt detta, jag har precis startat min chilirec-bandspelare. Som spelar in musik från 152 (om man vill, jag valde bara några) radiokanaler. Det finns ännu ingen statistik, och jag kan bara lyssna på de låtar (eller verk för P2 SR finns med) som spelades in senast.

Men just nu är det 96 357 stycken inspelade. Vari ligger skillnaden på fildelaren från Linköping och min lagringsplats på nätet på www.chilirec.com? Det förstår inte jag.

Chilirec är lagligt. Det stod att läsa i något nummer av Computer Sweden. Frågar mig lite oroligt vad chilirec tjänar sina pengar på. Eller får sina pengar från.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej då, enligt uppgift är såväl böter som rättegångskostnader betalda - av motståndarsidan!! (för att slippa ett överklagande och därmed ha ett prejudikat och eventuellt kunna härja loss med husransakningar). Se PirateBays blogg.

Skillnaden är ytterst teknisk skulle man kunna säga, utöver att kvaliten förstås är sämre på Chili och så får med lite reklam i bland.

Gissar att Chili-folket tjänar glädjen att ha gjort ngt som folk uppskattar - slår det så kan de säkert få in reklam till sidan, för en så länge så måste man ju int epå sidan för att lyssna eller spara.

linlasj sa...

Aha! Så de är redan betalda! Det var som tusan.

Den juriska lagen är underlig.

Njaa...skillnaden är väl inte enbart teknisk. Det måste ju finnas en affärsmässighet på chilirec som inte fanns på piratebay. Hon, för det är en hon, som äger chilirec har ju skrivit avtal med skivbolagen.

Enligt någon tidningsuppgift.

Kvaliteten är tillräcklig för att underhålla mig när jag arbetar på datorn. Hemmavid. Testade idag. Låter inte alls dumt.

Men visst är det säkert bättre med en CD, eller en vinyl. Det är klart. Radio är ju så att säga radio till och med på internet.

Njaaa...tror inte det kommer reklam på sidan. Det verkar snarare som om det kan komma reklam kommer från radiokanalerna själva. Att man ska stödja DEM. Men jag VET inte.

Nä, alltså, det är just det att man startar en rullbandspelare av gammal modell. Som bara står och spelar in i oändlighet...just nu är det inspelat 155 185 låtar...på några dygn.

Och jag har valt endast ett tiotal kanaler.