2008-05-06

Klostergatan 8-12 ett mecka för p-vakter

Fick en parkeringsbot idag, eller en kontrollavgift som det heter. Var inte ensam om att få den, flera bilar hade fått den inklusive en som med sin handikappsskylt ställt sig bakom den redan upptagna handikapp-parkeringen. Var har de tänkt att att han eller hon ska stå?

Klostergatan i Linköping kl 8-12 är ett mecka för p-vakter, de har interna tävlingar just där. Tro mig. Kommer man från gatan-som-går-förbi den-äldsta-te-butiken i stan kör man ner på en smal gata. Kommer man där och svänger tvärt vänster på Klostergatan ser man inte ens skylten med ett försmädligt tillägg som någon listig person hittat på "Lastplats 8-12". Han har säkert fått ett kommunalt pris för den skylten.

Ingen markering (LASTPLATS) i gatan finns, som brukligt, att det är lastplats. Möjligen för att det är just tidsbegränsad lastplats.

Ja, ja, man ska kontrollera skyltarna. Jag vet det. Detta är ett troligen nytt tillägg som jag inte uppmärksammade.

Någon gång, när jag är ledig...nä förresten, jag ska ta mig ledigt och sedan ska jag ställa mig där en förmiddag (men parkera någon annanstans) och meddela de som tänker ställa sig där att det faktiskt är lastplats just den här tiden.

Om så bara för att förstöra tävlingen som pågår mellan 8-12 vardagar på Klostergatan. För tävling de har p-vakterna, handikappbilar ger säkert 10 poäng, medans andra ger bara 1 poäng.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dessa p-lisor gör i alla fall mig stressad. Kanske måste jag boka tid på www.stressklniken.se för att acceptera deras trakasserier.