2008-01-25

7 sanningar.

Utmaning av Hans. Det är klart. Den tar man ju, men det påminner lite om Fångarna på fortet...SJUuuuuu Nycklar...SJuuuu nycklar. Luubbba luuubbbbba.

Nå.

  1. Börjar redan fundera över hur de 15 nästa åren ska te sig. Om femton år går jag i pension. Undrar stillsamt om det är nyttigt att fundera över sådant redan nu.
  2. Brukar säga att jag inte bryr mig om vädret. Men nu alltså får det vara nog, förstår vikingarna mer och mer. De tillbad solens återkomst. Funderar på att göra detsamma.
  3. Är vansinnigt stolt över mina barn. Ett tag trodde jag inte att barn skulle vara en del av Lasses liv. Men nu är det så, och jag är stolt. Dessutom är jag glad över att kunna förlägga arbetstid hemma så att jag är hemma när tonårsbarnen kommer hem. Tryggt.
  4. Är överlycklig för mina vänner, de flesta tjejjer, med betoning på vänner. Den gåvan - att tala med människor - undrar jag ibland varifrån den kommer. Men det är en välsignelse.
  5. Är för fet. Igen. Måste göras något åt.
  6. T'änker mycket på dotterns gymnasieval. Det bekymrar mig, samtidigt som jag vet att det blir rätt till slut.
  7. Har inte behövt gå till hjärnskrynklaren på ett bra tag. Det är ett framsteg.

Inga kommentarer: