2007-05-02

Vi stannar nu till för ett tågmöte. Ett spår används på grund av banarbete. Avledningen onödigt vetande...men på tåg är jag. Solen skiner, och jag slapp - för att jag bestämde det - gå upp tidigt idag. Skönt som tusan.

Tiina är inte med, såvitt jag vet, det är inte hennes tid nu att åka. Men tåget är överraskande fullt! Fattar inte det, en vanlig onsdag klockan två-tre liksom. SJ måste gå bra.

Låghalt sökes för släntarbete...mannen bakom eller i alla fall som berättade den för mig stoltserar med 34 år på lastbilsflaket valborgsmässoafton. Det är rekord det.

2 kommentarer:

Maria sa...

Kanske alla plötsligt blivit klimatmedvetna och slutat flyga? Man skulle ju kunna hoppas i alla fall :)

Jag gillar dina tågbetraktelser. Tåg är min favorit bland fortskaffningsmedel. Jag blir så kreativ på tåg. Och sen får man vara ifred, eller vara del av, lite som man vill. På buss känner jag mig ihopträngd och får åksjuka. Flyget är nån timmes lock för öronen och känna sig fängslad. Nä, tåg är bäst.

Hans Lundgren sa...

Lastbilsflaket är utbytt mot en riktig scen – vänd åt andra hållet... Du borde vara där!