2023-01-18

Det finns dagar och så finns det dagar

 En del dagar kunde liksom bara fått vara på ett slags dag-dagis och inte stört tillvaron. Men man ska väl ha sådana dagar också bara för att märka hur bra andra dagar är. Övriga dagar. Eller kanske vardagar.

Nu, ni som känner mig, jag har några slags mantror/mantras här i livet. De kommer fram då och då i samtal med människor. Ett är:

Jag låter inte dagarnas namn påverka min sinnesfrid

Så är det också. Det är inte namn på dag vi talar om här. Det är liksom bara sådana där skit-dagar när allt bara går åt fanders. Kanske för att de ska det som sagt i någon slags Alfons-anda.

När man har sådana dagar - och faktiskt, det var längesedan nu, väldigt - är det himla bra med omgivning som fattar. Som stöttar och som på riktigt säger något som gör att det blir lättare. En lättare dag.

Sedan tror jag att det ackumulerats svärta under en tid - inte egen utan andras, min empati spökar ibland - och den blir bara för mycket plötsligt. Som en svart explosion, klistrig och irriterande.

Inga kommentarer: