2006-09-13

Det är ju alldeles fantastiskt. På Naxos - skivbolaget - kan man gå in och fritt lyssna på 25% av varje spår på deras CD-skivor. Det är inte lite skivor de har...

Om jag förstått saken rätt kostar det endast 20 USD - 160 SEK att prenumerera på att kunna lyssna på hela spåren på alla skivor. Fantastiskt.

Lyssnade just på början av "En sommarafton".
Över skogen, över sjön
du din slöja sänker

Men bäst är de återstående 75%...
Allt är stilla,
ej ett ljud
Genom rymden svävar
jorden likt en lycklig brud

Det är fint.

2 kommentarer:

Hans Lundgren sa...

Du har förtigit det erotiska slutet:

Jorden lik en lycklig brud,
ack, blott av längtan bävar.

Lindblad var en usel poet. Han borde hållit sig till musiken. Jag tror att det var få brudar på hans tid som bävade av längtan till bröllopsnatten. Bävade möjligen - och kanske längtade.
/Hans

linlasj sa...

Ja, jo, möjligen var han en usel poet. Men jag tycker den sången är fin, och texten är nog en del av min vurm för sången.

Över skogen över sjön, man ser liksom slöjan tycker jag. Lite.